czwartek, 27 listopada 2014

RZEPKA czy KARTKA ŚWIĄTECZNA?

Czy łatwo zinterpretować wiersz? 

Dzieci robią to często na zajęciach w szkole, kiedy wykonują ilustracje przygód bohaterów lektur omawianych podczas zajęć języka polskiego czy plastyki. 
Podczas zajęć kodowania w języku Scratch zaczęto realizację modułu "Interpretacja wiersza".   

 
Ania (lat 9) otrzymała zadanie wykonania interpretacji wiersza Juliana Tuwima "Rzepka". W trakcie zajęć zdążyła animować część postaci, a efekt końcowy - wyciągnięcie rzepki miała dokończyć w domu. 

Efekt pracy spodobał się wszystkim uczestnikom. 

Do projektu mamy zamiar wrócić niebawem, bo dobrze byłoby wypróbować wersję zespołowej animacji. 

Można też pomyśleć o innych wierszach lub lekturach szkolnych, może o jakimś quizie? 
W końcu, bądź co bądź, pracujemy w bibliotece. 



Póki co, większość pracujących na zajęciach wybrała jeszcze tworzenie projektów kart świątecznych, które można będzie umieścić na stronie internetowej, blogu (nie tylko naszym), facebooku, czy też wysłać do znajomych. 
Ponadto zawsze kusi informacja, że opublikowane prace mogą oglądać ludzie z całego świata (wow!!!). 
Krótki termin (tylko do 5 grudnia) i aktualny temat Świąt Bożego Narodzenia zwyciężyły. 


Cieszy też fakt, że grono zwolenników "skreczowania" stale się powiększa. Mamy nadzieję, że osoby, które do nas dołączyły, będą chciały zostać z nami na dłużej. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz